فرارسیدن پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. فرارسیدن پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

?? پیام شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر فلاورجان؛ به مناسبت فرارسیدن پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

زلزله فاجعه بار بم

زلزله بم به شدت ۶٫۶ ریشتر در ساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند که به موجب آن بیش از ۴۰ هزار نفر جان باختند و ۱۰۰ درصد منازل در برخی مناطق بم تخریب شدند.
در واقع زلزله بم که به کشته و مجروح شدن بیش از ۷۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان منجر شد و تبعات ناگوار آن همچنان هزاران هزار نفر از بازماندگان فاجعه را آزار می دهد، قطعا یکی از تلخ ترین سوانح تاریخ معاصر ما و روزی فراموش ناشدنی در خاطره مشترک ایرانیان است.

✅ نامگذاري پنجم دی ماه، سالروز زلزله دلخراش بم که در تقویم ایران اسلامی به نام روزملي ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاياي طبيعي است را گرامی میداریم.

❇️ شهروندان عزیز به خوبی می دانند وقوع زلزله امری غیر قابل پیش بینی است که هر لحظه احتمال دارد به وقوع بپیوندد و باعث از دست رفتن سرمايه هاي مادی و غیرمادی گردد.

✅ این امر می طلبد همه شهروندان در شهرهای محل سکونت خود با نگاه ویژه و پیشگیرانه در راستای کاهش اثرات نامطلوب حوادث هوشیار بوده و با مقاوم سازی منازل خود و استفاده از مهندسان خبره و طراحان و ناظران ماهر، ساختمانهای مقاوم، سبک و ارزان را اجرایی نمایند.

❇️ انتظار ما از شهروندان تخریب بافتهای فرسوده و
بازسازی خانه های خود با همکاری ادارات، سازمانها و ارگانهای ذیربط در برابر زلزله و کاهش آسیب های ناشی آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

✅ ضمن گرامیداشت این روز، از تمامی مسئولان، مهندسان و ناظرین ساختمان تقاضامندیم در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه ای تمامی توان و اهتمام خود را به کار گیرند. تا در آینده شاهد کاهش بلایای طبیعی در کشور عزیزمان، ایران و دیار شهدای خط شکن، شهر فلاورجان بیش از پیش باشیم.

??روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فلاورجان??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ده − چهار =

فهرست