واحد درآمد

null

سرکار خانم پاکباز

مسئول واحد درآمد

شرح وظایف :
  • مطالعه و بررسی به منظور پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد با همکاری امور مالی.
  • صدور دستورالعمل های لازم به منظور ایجاد تعرفه های مصوب عوارض و ارائه روشهای تازه برای گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان.
  • اتخاذ تدابیر لازم بمنظور استیفای حقوق شهرداری.
  • بحیطه  وصول درآوردن بدهی معوقه مودیان.
  • بررسی و پیگیری لازم در خصوص مشکلات و معضلات درآمدهاي شهرداری.
  • وصول درآمدها و ثبت اقلام درآمدي در دفاتر مالي شهرداري.
  • وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری.
  • جمع آوري اطلاعات دقيق از طلب هاي شهرداري، ادارات، ارگان ها، پيمانكاران، اشخاص حقيقي و حقوقي (مسكن، ساخت و سازها، كسبه) جرايم كميسيون ۱۰۰، ماده ۷۷ و ….
  • جمع آوري اطلاعات مريوط به پيش بيني هر درآمد و ميزان وصولي آن.
  • شناسايي بدهي ادارات و ارگانها.
  • بررسي صدور مجوزهاي شهرداري (پروانه ساختماني و …) و امتيازهاي شهرداري.
  • شناسايي درآمد هاي معوقه شهرداری.
  • برنامه ريزي به منظور مطالعه و پيشنهاد منابع جديد و بازنگري منابع درآمدي.
  • اقدام لازم به منظور تهيه دفترچه عوارض محلي.
  • برنامه ريزي و اقدام لازم به منظور وصول تعرفه مصوب درآمد و عوارض شهرداري.
  • نظارت برجذب وصول عوارض و درآمد هاي وصولي و اتخاذ تدابير لازم براي جذب و وصول كامل و به موقع آن ها.
  • نظارت بر عملكرد كميسيون هاي مرتبط با شهرداري براي جذب عوارض و درآمد هاي مرتبط
  • ارائه راهكارهاي اجرايي و كاربردي در خصوص وصول هر يك از كدهاي  درآمدي.
  • شركت فعال در جلسات و كميسيونهايي كه شهرداري تعيين مي كند.
  • تنظیم و ارائه گزارش از فعالیتها و مشکلات واحد مربوطه به مدیریت
  • انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که در حدود وظایف ارجاع میگردد.
  • تقسیط و دریافت چک جهت کلیه عوارضات.
  • اخذ چک های ضمانتی جهت صورتجلسات توافقی فی مابین مودی و شهرداری و ثبت در دفاتر اسناد دریافتی
  • ارسال چکهای دریافتی به بانک و پیگیری در وصول آن.
  • پیگیری چکهای برگشتی و اقدام در وصول آن.
  • صدورفیش های درآمدی  کلیه عوارضات دوایر مختلف شهرداری
  • ثبت کلیه چکهای دریافتی در سیستم نرم افزار و صدور گزارشات مربوطه و همزمان ثبت در دفاتر اسناد دریافتی
فهرست