?شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر فلاورجان با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک و تهنیت عرض نمودند.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. ?شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر فلاورجان با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک و تهنیت عرض نمودند.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

✅رجوع به تاریخ صدر اسلام و مرور وقایع بعثت نبی اکرم (ص) نشان از وجود رد پای تعلیم و تربیت در نخستین کلمات نازل‌شده بر قلب پیامبر (ص) دارد.

❇️در نخستین آیات از قرآن کریم که بر پیامبر(ص) نازل شد، صحبت از قلم و تعلیم به میان آمده است. خداوند در سوره آل‌عمران هم کار اصلی نبی گرامی اسلام را تعلیم و تزکیه دانسته و وجود سوره‌ای به نام قلم در قرآن مجید حکایت از اهمیت جایگاه معلم و مقوله تعلیم و تربیت دارد.

✅در قرآن می‌خوانیم خداوند ابتدا به انسان اسمای الهی را تعلیم داد و سپس به ملائکه امر فرمود که او را سجده کنند؛ یعنی مقام سجده ملائکه مختص به انسان تعلیم‌دیده است.
اگر به مجموعه آیات و روایات اسلامی درباره رکن مهم تعلیم و تربیت در جامعه نگاه کنیم، به نیکی متوجه می‌شویم که معلمی شغل انبیاء است و این جایگاه، ارزشی والا دارد.

❇️در جامعه امروز نیز این جایگاه به شکلی مضاعف اهمیت خود را نشان داده چرا که معلمان با تربیت نیروی انسانی محور توسعه جوامع و نقطه آغازین تولید و تعالی هستند.

✅ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته معلم را خدمت به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و امید آن داریم تمام کسانی که در این شغل مقدس مشغول فعالیت هستند، ارزش بی‌ بدیل کار خود را درک کرده و جامعه نیز به اهمیت این شغل مقدس، بیش‌ از پیش واقف شود.

??روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فلاورجان??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 + نوزده =

فهرست