اطلاعات جغرافیایی شهر

اطلاعات جغرافیایی شهر

شهر فلاورجان مرکز شهرستان فلاورجان در استان اصفهان می باشد. شهر فلاورجان در فاصله ۹ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است. این شهر در مسیر شاهراه ارتباطی منطقه اتوبان ذوب آهـن قرار دارد. بافت و موقعیت جغرافیایی فلاورجان چشم اندازی زیبا و مفرح داشته است. شهرفلاورجان از شرق به شهر کلیشاد و سودرجان و شهر ابریشم ـ شهر اصفهان راه دارد. در جنوب شرقی شهر بهاران و جنوب شهر ایمانشهر واقع شده است. از غرب به شهر قهدریجان از شمال با شهر درچه هم مرز است.

توپوگرافی شهر

بطور کلی شهرستان فلاورجان بر روی دشت رسوبی زاینده رود واقع شده است. این دشت یکی از حاصلخیزترین جلگه های فلات مرکزی ایران محسوب می گردد. دشت جلگه ای سبب ایجاد بیشه زارها شده است. منابع آبی منطقه عمدتا از رودخانه زاینده رود، قنات و چاه ها تامین می گردد. از نظر جغرافیایی در موقعیت 51 درجه و 30 دقیقه عرض جغرافیایی و 32 درجه و 32 دقیقه طول شمالی واقع شده است. مساحت شهر برابر با ۱۳٫۵ کیلومتر مربع و در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

وضعیت اقلیمی

اطلاعات حاصل از ایستگاه های هواشناسی آب و هوای منطقه را معتدل دارای رطوبت نسبی برآورد نموده اند. عبور رودخانه زاینده رود از این خطه موجب رونق و حاصلخیزی خاک منطقه شده است. به طور کلی بخش اعظم بارندگی های منطقه مرتبط با جریانات مدیترانه ای است. این بارش ها از سمت غرب و اوایل پاییز تا اواسط بهار این منطقه را تحت تاثیر خود  قرار می دهد. به علت موقعیت خاص منطقه که در پناه نواحی غربی واقع شده است. بخشی از توده های مرطوب قبل از رسیدن به منطقه رطوبت خود را از دست می دهند.

 

ذخایر گیاهی و جانوری

مطالعات میدانی ذخایر گیاهی خاص و ویژه ای را برای شهر گزارش نداده است. تنها جانورانی چون روباه، شغال و جوجه تیغی را می توان از ذخایر جانوری شهر برشمرد که در باغات و مزارع  سطح شهر یافت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده + دو =

فهرست