آیت الله حاج شیخ علی شریعت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مشاهیر
  4. chevron_right
  5. آیت الله حاج شیخ علی شریعت

آیت الله حاج شیخ علی شریعت

آیت الله حاج شیخ علی شریعت فلاورجانی در سال ۱۳۱۵ ه . ش در یک خانواده روحانی در فلاورجان دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین شریعت در علم و تقوا و زهد زبانزد بود. وی به توصیه پدر در سن نوجوانی به حوزه علمیه اصفهان عزیمت نمود. دروس مقدماتی را نزد اساتید بزرگوار گذرانید.
سپس برای ادامه تحصیلات به قم هجرت نمود. دروس خارج فقه و اصول را در محضر اساتید و مراجع بزرگوار آن زمان مانند حضرت آیت الله بروجردی(ره) حضرت امام خمینی(ره) حضرات آیات محقق داماد و حائری یزدی تلمذ نمود. در جوانی به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد. از همان سال در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس دروس سطح عالی گردید. در این راستا طلاب زیادی را تربیت نمود. كه در سمت های قضائی، سیاسی و علمی مشغول به خدمت می باشند.
فعالیت های آیت الله شریعت
آیت الله شریعت همزمان با تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم در ایام تعطیل حوزه به امور فرهنگی و تبلیغی در شهرستان فلاورجان اهتمام می ورزید.
برپایه این گزارش، همزمان با شروع حرکت انقلاب و قیام حضرت امام(ره) علیه رژیم منحوس شاهنشاهی وی نیز در مبارزات تشرف داشته و هدایت گر پیشتاز این حرکت در منطقه فلاورجان بود که حتی منجر به دستگیری و بازداشت وی توسط حکومت نظامی اصفهان گردید.
این عالم ربانی با عنایت به ژرف نگری و تیزبینی سیاسی از همان ابتدا خطوط انحرافی در منطقه را تشخیص داد. بصورت علنی و آشکار به مبارزه با این خطوط منحرف پرداخت. همزمان با شروع جنگ تحمیلی و بسیج نیروها برای اعزام به جبهه نقش موثری را ایفا نمود. همچنین آیت الله حاج شیخ علی شریعت خود به کرات در مناطق عملیاتی شرکت داشت. ایشان تنها به این امر بسنده نکرد. بلکه فرزندان خویش را راهی جبهه های جنگ نمود. محمد شریعت در سال 1365 پس از پنج سال حضور مداوم در دفاع مقدس و عملیات های مختلف در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت تائل آمد.
آیت الله حاج شیخ علی شریعت، در سال 1363 علاوه بر امامت جمعه فلاورجان و کرسی تدریس در حوزه علمیه قم از سوی ریاست دیوان عالی کشور در تهران منصوب گردید. وی، اهتمام زیادی به تاسیس و راه اندازی مجموعه های مذهبی و عمومی از جمله مساجد وحسینیه ها داشت. ایشان حوزه علمیه امام خمینی(ره) فلاورجان را درسال 1363 تاسیس کردند. همچنین با مدیریت این حوزه ده ها طلبه برادر و خواهر را پرورش داد.اکنون نیز این حوزه علمیه فعال می باشد.
آیت الله شریعت صبح روز پنجشنبه 25اردیبهشت 1393 پس از تحمل دوره بیماری به علت عارضه کلیوی و کهولت سن و درسن 78 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 3 =

فهرست