۲۸ ربیع الثانی مصادف است با سالروز درگذشت بزرگ مدافع حریم تشیّع ، صاحب کتاب بی‌نظیر الغدیر ، علّامه امینی رحمة الله علیه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. ۲۸ ربیع الثانی مصادف است با سالروز درگذشت بزرگ مدافع حریم تشیّع ، صاحب کتاب بی‌نظیر الغدیر ، علّامه امینی رحمة الله علیه

*۲۸ ربیع الثانی مصادف است با سالروز درگذشت بزرگ مدافع حریم تشیّع ، صاحب کتاب بی‌نظیر الغدیر ، علّامه امینی رحمة الله علیه*

آیا میدانستید مجموعه عظیم الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمومنین علیّ علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان است؟

آیا میدانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته ، همگی از کُتب عامّه است؟

آیا میدانستید علامه امینی برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت مطالعه و تحقیق میکرد؟

آیا میدانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ، ۱۰ هزار جلد کتاب از اول تا به آخرش را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرّر داشته است؟

آیا میدانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت ، در عرض مدت کوتاهی ۳۰ هزار سنّی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند؟

آیا میدانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است ، که تاکنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است.
مرحوم علامه امینی فرموده بودند حرف‌های اصلی خودم را در آن ۹ جلد زده‌ام و این ۱۱ جلد ، مقدماتی برای آن سخنان بوده است. و اگر انتشار این کتاب کامل ‌شود دنیا را تکان میدهد؟

آیا میدانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده ، تاکنون ، که حدود شصت سال از چاپ این کتاب گذشته ، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد؟

آیا میدانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر ، راه هر گونه إنکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و إثبات ولایت أمیرالمؤمنین علیه السّلام هستند را با مستندات و کتب أهل تسنن بسته است و این کتاب حجّت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمیتوان به خطبه نورانی غدیر شک نمود؟

علامه امینی میفرمودند روز قیامت با دشمنان أمیرالمؤمنین علیه السّلام مخاصمه خواهم کرد ، همانطور که آنها وقت آقا را گرفتند ، وقت مرا هم گرفتند وگرنه میخواستم معارف أمیرالمؤمنین علیه السّلام را گسترش بدهم ، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.

علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگانِ تاریخ ، قیام نموده و با قلم توانا و کاملا منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل أمیر المؤمنین علیه السّلام را برای جهانیان اثبات نمود‌.
ایشان میفرمودند هم وزن خود برای غربت مولا أمیرالمؤمنین علیه السّلام اشک ریختم و الغدیر را نوشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × 3 =

فهرست