⬛️ شهادت مظلومانه دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، هادی امت، ناخدای کشتی علم و زهد و حکمت، ابن الجواد، حضرت امام علی النقی، امام هادی (علیه السلام) بر عموم شیعیان تسلیت باد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. ⬛️ شهادت مظلومانه دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، هادی امت، ناخدای کشتی علم و زهد و حکمت، ابن الجواد، حضرت امام علی النقی، امام هادی (علیه السلام) بر عموم شیعیان تسلیت باد.

◾️شهادت امام علی النقی(علیه السلام)، امام هادی؛ امام دهم شيعيان جهان است كه در نيمه ذی الحجه سال ۲۱۲ هـ. ق در شهر صريا‌(حومه مدينه) به دنيا آمد. پدرش امام جواد عليه السّلام و مادرش سمانه است.

حضرت امام هادی(علیه‌السلام) در ۸ سالگی، پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت گرديد و پس از ۳۳ سال امامت، در سن ۴۱ سالگی در سامرا در زمان خلافت معتز به شهادت رسيدند.

امام هادی(عليه السّلام) با حاكمان ستمگر سازش نكرد و آنها از مبارزه منفی و عدم همكاری حضرت هراس داشتند و رنج می ‎بردند تا اينكه تنها راه خويش را خاموش كردن نور خدا پنداشتند و بدين ترتيب امام هادی(عليه السّلام) نيز مانند امامان پيشين به مرگ طبيعی از دنيا نرفت بلكه در زمان معتز مسموم گرديد.

این امام بزرگوار در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ علیهم‌ السّلام رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه(علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. زیارت جامعه کبیره، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه(علیهم‌السّلام) است، از این بزرگوار است.»

?روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فلاورجان?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × 2 =

فهرست